آرشیو تیر ماه 1400

نصب دوربين مداربسته

تغيير IP دوربين مداربسته-چشمان بيدار آريا

 تغيير IP دوربين مداربسته

شما مي توانيد IP دوربين مداربسته را داخل شبكه به راحتي تغيير دهيد. البته گاهي اوقات تغيير IP دوربين مداربسته به تنهايي كار دشواري است.

توجه كنيد كه تنظيمات شبكه دوربين مداربسته با تنظيمات وب كم يا هر دوربين ديگري متفاوت است و از آن جايي كه اين تنظيمات در اينترنت انجام مي شود حساسيت بسيار زيادي لازم است تا حريم خصوصي افراد حفظ شود. نحوه مراقبت از دوربين مدار بسته IP از هكرها نيز خود امري حياتي و مهم مي باشد كه آموزش اين موضوع نيز خالي از لطف نميباشد. براي داشتن اطلاعات بيشتر مطالعه مقاله آموزشي ONVIF دوربين مداربسته IP موجود در سايت پيشنهاد ميشود.

[caption id="attachment_11513" align="alignnone" width="500"]تغيير IP دوربين مداربسته تغيير IP دوربين مداربسته[/caption]

IP دوربين مداربسته متناسب با دوربين هاي مختلف مداربسته

متناسب با نوع و برند دوربين مداربسته مي توانيد IP دوربين مداربسته را يافته و تغيير دهيد. برخي دوربين ها API اختصاصي دارند و لازم است كه تنظيمات IP دوربين را به دقت انجام دهيد.

پيكربندي شبكه و تغيير IP دوربين مداربسته

اگر آدرس IP دوربين هاي خريداري شده 192.168.1.109 باشد، در صورتي كه دوربين با شبكه سازگار نباشد، كار نخواهند كرد.

تنظيمات دوربين ها نسبت بهم متفاوت است ولي به طور معمول بدين گونه است.

استفاده از دستور Ipconfig، در command prompt

ساده ترين روش استفاده از دستور command prompt است. اين دستور در تمام كامپيوترها وجود دارد. شما با اين دستور مي توانيد IP دوربين در شبكه را به راحتي تغيير دهيد.

براي انجام اين كار روي نماد ويندوز كليك كنيد. Ipconfig را تايپ كرده و دكمه اينتر را بزنيد. آدرس IP دوربين را يادداشت كنيد. اگر IP دوربين مداربسته، 192.168.1.109 باشد، مي توانيد به راحتي به آن دسترسي داشته باشيد.

شما با نرم افزار AXIS IP Utility مي توانيد IP دوربين را به راحتي پيدا كنيد. اگر دوربين شما از نوع ONVIF مي توانيد با همان نرم افزار IP دوربين مداربسته را پيدا كنيد.

  ربندي شبكه

در صورتي  كه به مفهوم شبكه آشنا نباشيد، اين كار سخت ترين مرحله شما خواهد بود و لازم است كه در اين مورد آموزش هاي لازم را ببينيد.

  1. تغيير تنظيمات شبكه به 168.1.xxx جهت تغيير IP دوربين مداربسته

با اين كار مي توانيد به بخش تنظيمات دوربين وارد شويد. در اين مرحله مي توانيد IP دوربين را طوري تغيير دهيد كه با شبكه شما سازگار شود.

1 الف) روي نماد ويندوز 10 كليك كنيد.

نماد شبكه را در كامپيوتر خود مشاهده خواهيد كرد.

1 ب) گزينه شبكه ها و تنظيمات اينترنت را انتخاب كرده و آن را جستجو نماييد و گزينه تغيير آداپتور را كليك كنيد. پنجره جديدي باز خواهد شد.

1پ) بر روي نماد شبكه كليك كرده و Properties را انتخاب كنيد. آدرس IP دوربين مداربسته را پيدا كنيد كه به صورت اعدادي كه با نقطه از هم جدا شده اند مشخص شده است.

Gateway  لازم نيست و در اين مرحله مي توانيد IP دوربين مداربسته را روي 192.168.1.1 تنظيم كنيد. تنظيمات را ذخيره كرده و خارج شويد. حالا مي توانيد به تنظيمات دوربين دسترسي داشته باشيد.

  1. ورود به بخش تنظيمات دوربين و پيكربندي براي شبكه

حالا با كامپيوتر مي توانيد به شبكه 192.168.1.1 وارد شويد. بهتر است كه با Internet Explorer به بخش تنظيمات دوربين وارد شويد. شما مي توانيد با مرورگرهاي فايرفاكس، گوگل كروم و مايكروسافت Edge از قابليت مشاهده زنده استفاده كنيد ولي براي تغيير IP دوربين مداربسته، مروگر اينترنت اكسپلورر بهترين است.

IP دوربين مداربسته را در نوار آدرس اينترنت اكسپلورر وارد كنيد. IP دوربين مداربسته اكثر دوربين هاي مداربسته 192.168.1.109 است. حالا دكمه enter را بزنيد. با نام كاربري و رمز عبور پيش فرض به بخش تنظيمات دوربين وارد شويد. روي Setting كليك كرده و گزينه IP/TCP را انتخاب كنيد. IP دوربين مداربسته را تنظيم كرده و وارد شبكه شويد.

IP دوربين مداربسته را مطابق روتر شبكه تنظيم كنيد. روتر شبكه خود را مي توانيد مانند دوربين پيدا كرده و  تنظيمات را ذخيره كنيد. مي توانيد IP دوربين مداربسته را در تنظيمات روتر پيدا كرده و تنظيمات لازم را انجام دهيد. در برخي دوربين ها مي توانيد IP دوربين مداربسته را در آدرس وب سايت آن پيدا كنيد. IP دوربين هاي NVR  را مي توان در شبكه به راحتي پيدا كرده و تنظيمات را انجام داد.

[ca تغيير IP دوربين مداربسته تغيير IP دوربين مداربسته[/caption]

  1. تنظيمات شبكه به وضعيت پيش فرض

مراحل بالايي را براي تنظيمات شبكه به وضعيت پيش فرض انجام دهيد. مي توانيد آن ها را به تنظيمات خودكار برگردانيد. به وسيله اينترنت اكسپلورر به تنظيمات دوربين وارد شويد.

براي افزودن دوربين NVR به شبكه روي گزينه رجيستري دوربين كليك كنيد. بعد از اين كه دوربين را در شبكه يافتيد با گزينه Add Device آن را به شبكه خود اضافه نماييد.

دريافت دستورالعمل تغيير IP دوربين مداربسته

به طور معمول فروشندگان هنگام فروش دوربين مداربسته، دستورالعمل تغيير IP دوربين مداربسته را نيز در اختيار خريدار قرار مي دهند.

 

نتيجه گيري در مورد " تغيير IP دوربين مداربسته"

اين مقاله آموزشي در مورد " تغيير IP دوربين مداربسته"و كاربردهاي آن در دنياي دوربين مداربسته ، مورد بحث و بررسي قرار داريم، توصيه ميكنيم كه در صورت نياز به خدمات نصب و راه اندازي دوربين مداربسته كه داراي تجربه كافي در اين حوزه است استفاده نماييد.

درباره چه صحبت كرديم؟

" تغيير IP دوربين مداربسته"/ "مراحل تنظيمات دوربين و پيكربندي شبكه"

تماس با ما:

فروشگاه دوربين مداربسته آريا به عنوان توليد كننده دوربين مداربسته با برند INFINITY با ۲ سال گارانتي طلايي آريا به آدرس تهران خيابان جمهوري بعد از پل حافظ، پاساژ امجد طبقه ۴ .واحد ۱۲ ، ۰۲۱۶۶۷۲۹۰۴۱ – ۰۹۱۲۲۸۸۹۳۴۶ ، آماده ارائه خدمات نصب دوربين مدار بسته به هزينه بسيار پايين مي باشد.

source : infinity-cctv.ir